Installateur of elektricien en op zoek naar domotica-ondersteuning voor je project? Comfortica biedt professionele informatie en advies voor professionals. Of het nu gaat om training op locatie, het voorbereiden van de benodigde software die je vervolgens zelf installeert of onderhoud op afstand. Samen met JDK Benelux – importeur van het gerenommeerde domoticasysteem FIBARO-Nice – bieden we vier verschillende op maat gemaakte installatiediensten. Zo kunnen we jou op elke gewenste manier ondersteunen bij de domotica-vraagstukken van je project.
Als installateur of elektricien krijg je steeds vaker te maken met domotica-vraagstukken van je klant. Maar de snel veranderende wereld van domotica kan nog weleens voor een uitdaging zorgen, zoals: welke componenten zijn compatibel; hoe denk ik van tevoren een domoticasysteem uit voor mijn klant; hoe onderhoud ik FIBARO-Nice systemen? Hiervoor heeft Comfortica samen met JDK Benelux vier op maat gemaakte installatieservices opgezet: de Advies Service, Voorbereiding Service, Op Locatie Service en Onderhoud Service. Speciaal voor de professionele installateur of elektricien.
Of je nu advies zoekt ter voorbereiding van je project, ondersteuning wilt op locatie, de installatie en/of integratie van de software wilt uitbesteden of getraind wil worden in het installeren en integreren van domotica, Comfortica is er voor jou!
Ben je op zoek naar advies voordat je begint aan dat complexe project? Wil je weten of het gewenste lichtsysteem en de zonwering wel compatibel zijn? Met onze advies service ben je verzekerd van de professionele mening van Comfortica. Hierdoor ben jij als professional in staat om jouw klant zo goed en uitgebreid mogelijk te adviseren omtrent de aansturing van alle digitale componenten.
We kunnen dit doen op afstand of op locatie samen met jou en je klant. De ervaring leert dat ons advies vaak resulteert in een uitbreiding van systemen, wat ook jou meerwerk oplevert als installateur of elektricien.
We maken een grondige inventarisatie, waarbij we (mee)kijken naar de tekeningen, overige relevante documentatie zoals al bestaande of gewenste systemen en uiteraard de wensen van de klant. Waar nodig bespreken wij dit met de klant om een zo goed mogelijk beeld te krijgen. Dit kan zowel op afstand als op locatie worden uitgevoerd. Hierdoor kunnen eventuele vragen en opmerkingen van jouw klant voor aanvang al worden besproken en kan er indien nodig advies worden gegeven. Met een zo goed mogelijk eindresultaat tot gevolg. Jouw klant tevreden, jij tevreden!
De Advies Service is bedoeld voor de installateur of elektricien die op zoek is naar extra advies bij een project dat nog in ontwikkeling is.
Inhoud Advies Service
Meer weten over onze Advies Service? Neem contact op.
Is het inbouwen van domotica geen probleem, maar zoek je ondersteuning bij het programmeren en koppelen van systemen? Ben je op zoek naar een partner die niet alleen de domotica producten kan leveren, maar deze ook voor je inrichten? Onze Voorbereiding Service is speciaal voor de installateur of elektricien die ondersteuning zoekt bij het programmeren van de domotica en de koppeling van verschillende systemen.
Met onze Voorbereiding Service kunnen we je niet alleen van de juiste domotica producten voorzien, maar ook de software voor je inrichten en gewenste koppelingen tussen verschillende systemen tot stand brengen. Vervolgens sturen we de domotica naar je op, gelabeld en met instructies. Waarna jij het vervolgens met gemak zelf kunt installeren. Ideaal als je de voorbereiding van de domotica wilt uitbesteden of hier extra ondersteuning bij kunt gebruiken.
De Voorbereiding Service bestaat uit een volledig installatietechnische voorbereiding, inrichting van de software, labelen van alle onderdelen en eventueel op afstand de domotica configureren. Resultaat: jij kunt je klant een gebruiksklaar en goed geïntegreerd domoticasysteem leveren.
Inhoud Voorbereiding Service
Meer weten over onze Voorbereiding Service? Neem contact op.
Wij werden benaderd door een elektricien wiens klant een restaurant heeft. De eindklant wilde graag met 1 schakelaar alle verlichting kunnen bedienen. Er waren echter veel lichtgroepen, 16 bijbehorende schakelaars en de bekabeling was al getrokken. Traditioneel had dit omzetten veel werk gekost. Wij konden echter op afstand de domotica voorbereiden, die de elektricien vervolgens zelf kon installeren. Het resultaat: 1 slimme schakelaar die alle lichtgroepen aanstuurt. En er kwam geen app aan te pas, want de eindklant wilde enkel aansturing via een schakelaar.
Leuk feitje: FIBARO-Nice dimmers zijn goedkoper dan traditionele dimmers. Dit levert niet alleen een flinke besparing op, het is ook handig als je later toch over wilt naar slimme verlichting.
Een tweede voorbeeld uit de praktijk: Wij werden benaderd door een installateur die samenwerkte met een partij die alleen een KNX-systeem aanbood, dit was echter te duur voor de eindklant. Wij konden de installateur helpen met onze domotica die qua kwaliteit en kosten een goed alternatief bleek voor de eindklant.
Ben je installateur of elektricien en wil je de domotica vraag van je klant volledig uitbesteden of wil je op locatie ondersteuning en/of training? Dan is Comfortica’s Op Locatie Service geknipt voor jou. Met onze Locatie Service komt Comfortica op locatie de benodigde domotica installeren en integreren. We plaatsen de benodigde onderdelen, programmeren de domotica, en kunnen indien gewenst je ter plekke trainen in het betreffende domoticasysteem en de interactie met andere systemen.
Onze Op Locatie Service ontzorgt jou als installateur of elektricien volledig doordat wij jou op locatie ondersteunen bij het integreren en installeren van de domotica of desgewenst dit zelfs helemaal van je overnemen. Ook als je al werkende meer wilt leren over domotica is onze Op Locatie Service ideaal. We geven je op de locatie uitgebreid uitleg over het systeem, de verschillende onderdelen als controllers en sensoren, en hoe deze met elkaar samenwerken.
Inhoud Op Locatie Service
Meer weten over onze Locatie Service? Neem contact op.
Comfortica’s Onderhoud Service biedt onderhoud en ondersteuning voor domotica systemen na installatie. Zo kan jouw klant erop vertrouwen dat zijn of haar domotica optimaal blijft werken. Ook een jaar na de installatie.
Met onze Onderhouds Service kun je ervan opaan dat het domoticasysteem van je klant altijd de laatste updates heeft doordat deze op afstand worden uitgevoerd; eventuele storingen pro-actief worden aangepakt en opgelost door de module storing-signalering; en bij gebruikersvragen hulp paraat hebt. Hierdoor kun je ervan op aan dat de domotica ook in de toekomst probleemloos werkt en uitgebreid kan worden.
De Onderhoud Service van Comfortica bestaat uit een onderhoudscontract op jaarbasis waarbij jij als installateur periodiek onderhoud uitvoert aan het domoticasysteem om ervoor te zorgen dat het systeem goed blijft functioneren. Zo vervang je pro-actief minstens een keer per jaar de batterijen van de apparaten, waardoor de kans op storingen vermindert en het domoticasysteem optimaal kan blijven functioneren. Geeft een module een storing, dan krijg je als installateur automatisch een melding, zodat je dit proactief kunt oplossen voor de klant voordat deze er last van heeft.
Comfortica zorgt ervoor dat software-updates op afstand worden uitgevoerd. Ook helpen wij bij het aanmaken van nieuwe gebruikers in het systeem, zoals gezinsleden, gasten of zakelijke gebruikers.
Inhoud Onderhoud Service
Meer weten over onze Onderhoud Service? Neem contact op.
Advies Service
Voorbereiding Service
Op Locatie Service
Onderhoud Service
Installateur of elektricien en op zoek naar domotica-ondersteuning bij je project? Comfortica is er voor jou! Neem vandaag nog contact met ons op!
Complete domotica oplossingen voor iedereen.
Comfortica B.V.
Wederiklaan 3
7534 KN Enschede
+31 53 574 7473
info@comfortica.nl
© Comfortica B.V.
Powered by Snellink Digital